ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет

з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 31/5

                                                                                     24 вересня 2008 року                                                                               15 год. 00 хв.

                                                                                      м. Київ,

                                                                                      вул. Садова, 3а

                                                                                       кім. 416

                                              

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Каськів В.В., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Матвієнко А.С., Павленко В.В.

Відсутні: Черноморов О.М., Петренко В.М., Льовочкін С.В.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., головні консультанти: Бережницький Я.В., Данилюк О.А., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., старший консультант Шкуріна Л.Б., консультант Федоренко Ю.В.

 

 Запрошені:

Уманський І.І. - Перший заступник Міністра  фінансів України;

Карп Г.В. - Директор департаменту місцевих бюджетів Міністерства фінансів України;

Яценюк А.С. - начальник відділу з питань бюджету, економічної політики і моніторингу виконавчого апарату Волинської обласної ради;

Гусак Б.П. - Ліпінський сільський голова Луцького району Волинської області;

Смирнов О.М. - голова постійної комісії з питань бюджету Миколаївської області;

Козодой Л.К. - голова постійної комісії з питань бюджету Вінницької обласної ради;

Ганущак Ю.І. - Директор Департаменту місцевого самоврядування та адміністративно-територіального формування Міністерства регіонального розвитку та будівництва України;

Антонюк В.М. - Завідувач відділу служби зв’язків з Верховною Радою України та Кабінетом Міністрів України Секретаріату Президента України;

Строкань Т.Г. - Заступник керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування апарату Верховної Ради України;

Штишенко Л.А. - Заступник начальника Управління  соціально-економічного розвитку та бюджету Дніпропетровської обласної ради;

Клепаков О.О. - заступник Голови Запорізької обласної ради;

Дімонт М.З. - депутат Житомирської обласної ради;

Сухомлин М.О. - Голова Кіровоградської обласної ради;

Рев’юк А.М. - головний консультант-інспектор Головної служби регіональної політики;

Анікєєва О.О. - заступник керівника Департаменту - завідувач відділу Головної служби соціально-економічного розвитку;

Мателешка О.І. - депутат Закарпатської обласної ради, секретар бюджетної комісії;

Ярошенко Р.В. - депутат Київської міської ради;

Лукашина М.В. - начальник Головного управління економіки та інвестицій КМДА;

Красноступ Н.І. - заступник начальника Головного фінансового управління виконавчого органу ради КМДА;

Савченко В.О. - помічник-консультант народного депутата України.

 

 

***

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

I.

1. Про проект Закону про Державний бюджет України на 2009 рік (реєстр. №3000, КМУ, Тимошенко Ю.В.)

II.

2. Про внесення змін до структури Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, створення підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності, затвердження його складу та предметів відання.

3.     Про відзначення у Верховній Раді України Міжнародного Дня демократії.

 

***

СЛУХАЛИ: Інформацію Голови Комітету О.Омельченка про запропонований порядок денний засідання Комітету та пропозиції до нього.

Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із запропонованим порядком денним засідання, внести зауваження та  пропозиції:

·  Голова Комітету запропонував членам комітету розглянути питання №2 та №3 порядку денного першими;

·  Народний депутат України М.Трайдук поінформував комітет, що народний депутат України В.Філенко звернувся до комітету з проханням розглянути ситуацію, яка склалася у Ізюмській міській раді.

Голова Комітету О.Омельченко доручив голові підкомітету С.Подгорному та Керівнику Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування В.Грабу в робочому порядку розглянути звернення народного депутата України В.Філенка та  внести пропозиції на одне з наступних засідань комітету.

·  Завідувач секретаріату Комітету А.Малюга внесла пропозицію розглянути питання про призначення В.Савченка - помічника-консультанта народного депутата України О.Омельченка на вакантну посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету.

 

УХВАЛИЛИ:

1.Врахувати вищезгадані пропозиції.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно.

Рішення прийнято.

 

***

Голова Комітету запропонував членам Комітету перейти до голосування в цілому за запропонований порядок денний засідання із зауваженнями та  пропозиціями, розглянувши питання порядку денного в такій послідовності:

1. Про внесення змін до структури Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, створення підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності, затвердження його складу та предметів відання.

2.  Про відзначення у Верховній Раді України Міжнародного Дня демократії

3.  Про проект Закону про Державний бюджет України на 2009 рік (реєстр. №3000, КМУ, Тимошенко Ю.В.)

4. Про призначення В.Савченка на вакантну посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету.

 УХВАЛИЛИ:

1.Врахувати пропозиції, озвучені членами Комітету;

2.Затвердити питання порядку денного засідання.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка про внесення змін до структури Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, створення підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності, затвердження його складу та предметів відання.

Доповідач поінформував присутніх, що згідно Постанов Верховної Ради України №546-VI та №544-VI від 19.09.08 народних депутатів України В.Сінченка та В.Павленка обрано членами Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

С.Гордієнко звернув увагу членів комітету, що відповідно до статі 37 Закону України “Про Комітети Верховної Ради України” для забезпечення своєї діяльності комітет створює зі свого складу підкомітети та вніс пропозицію внести зміни до структури Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і утворити  підкомітет з питань місцевих бюджетів та комунальної власності.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

Члени комітету В.Сінченко, М.Трайдук, В.Петренко, С.Подгорний запропонували включити їх кандидатури до складу підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності.

Члени комітету запропонували народному депутату України В.Павленку очолити даний підкомітет.

 

УХВАЛИЛИ:

1.     Внести зміни до структури Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, утворивши підкомітет з питань місцевих бюджетів та комунальної власності (додається).

2.     Затвердити предмети відання підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності та внести зміни до предметів відання підкомітету з питань місцевого самоврядування;

3.     Обрати головою підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності народного депутата України - члена Комітету Павленка Віктора Вікторовича.

4.     Затвердити склад підкомітету:

Сінченко Віктор Миколайович

Павленко Віктор Вікторович

Трайдук Микола Федорович

Петренко Вадим Михайлович

Подгорний Сергій Петрович

 

ГОЛОСУВАЛИ:За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

В.Павленко висловив прохання включити його також до складу підкомітетів з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян (заява додається).

В.Сінченко звернувся з аналогічним проханням включити його до складу підкомітетів з питань місцевого самоврядування, з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян та до підкомітету з питань державного будівництва (заява додається).

 

Пропозиції  підтримані.

 

Члени комітету визначили куратором підкомітетів з питань місцевих бюджетів та комунальної власності та з питань місцевого самоврядування Заступника Голови Комітету В.Сінченка.

 

 

 

 

 

 

2.

СЛУХАЛИ: Інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка про відзначення у Верховній Раді України Міжнародного Дня демократії.

Доповідач поінформував присутніх, що до Верховної Ради України надійшли пропозиції Міжпарламентського Союзу щодо відзначення першого Міжнародного Дня демократії.

Головою Верховної Ради України (Розпорядження № 794 від 5 вересня 2008 р.) запропоновано п’яти комітетам Верховної Ради України, в т.ч. й Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, провести протягом вересня-жовтня 2008 року спільне розширене комітетське слухання, на якому обговорити питання подальшої демократизації діяльності українського парламенту.

Доповідач поінформував, що Комітет у закордонних справах своїм рішенням від 17 вересня 2008 року запропонував створити Організаційний комітет з підготовки відзначення першого Міжнародного Дня демократії та включити до його складу народних депутатів - членів п’яти комітетів.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

Ю.Ключковський вніс пропозицію щодо запрошення на відзначення у Верховній Раді України  першого Міжнародного Дня демократії представників європейської спільноти, а саме: Ради Європи, ОБСЄ, Венеціанської комісії, а також представників Асоціації міст України та громад, Української асоціації місцевих і регіональних влад, науковців, представників ЗМІ.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати заходи щодо відзначення Міжнародного Дня демократії, запропоновані Головою Верховної Ради України і Комітетом у закордонних справах Верховної Ради України.

2. Включити до складу Організаційного комітету з підготовки відзначення Міжнародного Дня демократії народних депутатів України С.Гордієнка та А.Матвієнка.

3. Вважати за доцільне спільні слухання комітетів у закордонних справах, з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, з питань європейської інтеграції, з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України організувати і провести у залі засідань Верховної Ради України.

4. Доручити Завідувачу секретаріату Комітету А.Малюзі визначити працівників секретаріату, відповідальних за підготовку і проведення спільних комітетських слухань.

5. Направити це рішення до Комітету у закордонних справах, визначеного головним з підготовки і узагальнення даного питання.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

3.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови  підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про Державний бюджет України на 2009 рік (реєстр. №3000, КМУ, Тимошенко Ю.В.)

Доповідач повідомив, що сьогодні у Комітеті обговорюється надзвичайно важливе питання для життя країни та її регіонів - проект Закону про Державний бюджет України на 2009 рік. Цей документ підготовлено і подано на розгляд Верховної Ради 15 вересня Кабінетом Міністрів України на виконання його конституційних повноважень, передбачених статтею 96 Конституції України.      

Доповідач в першу чергу запропонував ознайомитися з основними його положеннями тих його частин, що безпосередньо пов’язані з інтересами системи місцевого самоврядування.

М.Трайдук звернув увагу на такі моменти у розрізі місцевих бюджетів:

· питома вага загального фонду місцевих бюджетів (з урахуванням змін до Бюджетного кодексу України) у загальному фонді зведеного бюджету України  збільшиться на 2,3 відсотка і складе 45,2 відсотка.

· обсяг загального фонду місцевих бюджетів становить 136 961,7 млн. грн., що на 33,5 відсотка або 34 398,7 млн. грн. більше, порівняно з показником 2008 року.

· загальний обсяг трансфертів із загального фонду державного бюджету до місцевих бюджетів складає 67 995,2 млн. грн., що на 12 479,8 млн. грн. (22,5 відсотка)  більше обсягу, врахованого у бюджеті 2008 року.

· дотація вирівнювання складає 40 210,7 млн. грн.   (на 11 400,2  млн. грн. більше, ніж у поточному році), субвенції на реалізацію державних програм соціального захисту населення в цілому - 25 014,5 млн. грн. (ріст 5 545,7 млн. грн.), інші субвенції - 1 965,8 млн. грн.

· ріст чистого трансферту (без субвенцій) для місцевих бюджетів складає 6 315,1 млн. грн. або 28,6 відсотка.  

· з передачею коштів до державного бюджету збалансовано 50 місцевих бюджетів (7,2 відсотка загальної кількості місцевих бюджетів). Обсяг коштів, що передається до державного бюджету, складає 12 592,3 млн. грн. із них левова частка припадає на Київ - 10 млрд. грн.

· на фінансування з місцевих бюджетів передається 7 програм державного бюджету на суму 3 243,9 млн.грн., в т.ч. три програми Міністерства охорони здоров’я, дві - Мінжитлокомунгоспу, по одній - Міносвіти та Мінагропролітики.

· всього у розрахункових показниках видаткової частини місцевих бюджетів враховано видатки в сумі 6 388,8 млн. грн. на виконання окремих програм та заходів (включено до Формули), які у 2008 році фінансувались з державного бюджету.

· прогноз доходів, що враховуються при визначенні обсягів               міжбюджетних трансфертів (І кошика), на 2009 рік складає 70 742,8 мл. грн., що становить 133,1 відсотка до очікуваних надходжень 2008 року.

· майже на 75% або на 4,6 млрд. грн. - зросте прогнозний обсяг доходів місцевих бюджетів, які не враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів і спрямовуються на виконання самоврядних повноважень. Ця сума складе 10,8 млрд. грн.,

· розрахунковий обсяг видатків місцевих бюджетів, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів, становить 98 361,2 млн. грн., що на 28 691,5 млн. грн. або 41,2 відсотка більше, ніж у 2008 році (69 669,7 млн. грн.).

Доповідач вказав, що насамперед, це пов’язано з підвищенням розміру мінімальної заробітної плати, розмір якої на кінець року буде встановлено на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

На вказану мету передбачається для місцевих бюджетів спрямувати 18781,6 млн. гривень. Розрахунковий фонд заробітної плати з нарахуваннями для місцевих бюджетів зростає при цьому на 36,7 відсотка і складе 69 998,2 млн. грн.

· у зв’язку із прогнозованим підвищенням цін на природний газ передбачено додаткові кошти на оплату за теплоенерногосії в сумі 1 691,6 млн.грн. Коефіцієнт росту видатків на вказану мету в середньому складає 1,29.

Щодо інших захищених статей видатків соціального характеру, то додатково враховано кошти на забезпечення бюджетних установ:

-   медикаментами – в сумі 176,7 млн. грн.;

-   продуктами харчування – 286,5 млн. грн.

· з метою оптимізації видатків за економічною структурою було здійснено індексацію поточних видатків місцевих бюджетів (крім заробітної плати з нарахуваннями) на індекс інфляції 9,5 відсотка, у зв’язку з чим в розрахункових показниках додатково враховано 431,4 млн. грн.

· крім того, до видатків у розрізі галузей включено видатки по окремих програмах та субвенціях, які у 2008 році фінансувалися з державного бюджету, на загальну суму 3 234,6 млн.грн.

· згалом показник збільшення видатків на основні бюджетні галузі до рівня 2008 року складає від 26,4 до 44,3 відсотка.

Вперше для місцевих бюджетів передбачено кошти на :

-соціально-економічний розвиток  малих міст та селищ міського типу - районних центрів у обсязі 1000,0 млн.грн., в тому числі, включено до Формули розподілу міжбюджетних трансфертів видатки на соціально-економічний розвиток малих міст обласного значення в сумі 333,3 млн.грн., та передбачено субвенцію на цю мету для міст районного значення та селищ міського типу - районних центрів - 666,7 млн.грн.;

-   проведення заходів, пов’язаних з  підготовкою та проведенням в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в сумі 252,4 млн.грн.;

-   придбання спортивного обладнання та інвентарю для дитячо-юнацьких спортивних шкіл - 50,0 млн.грн.;

-   на фінансування проектів транскордонного співробітництва - 50,0 млн.грн.;

-   проведення заходів по ліквідації наслідків стихійного лиха в сумі 500,0 млн.грн.

Узагальнюючи, М.Трайдук відзначив, що Уряд здійснив певні кроки щодо врахування інтересів органів місцевого самоврядування. Так поновлено дію ст. 46 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» в частині відрахувань до місцевих бюджетів надходжень збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 70 % проти передбачених законом про держбюджет на 2008 рік 35 %. Це дозволить отримати додатково до другого кошику доходів порядку 350 млн. грн.

У містах, де проходитиме чемпіонат Європи з футболу 2012 року до міських бюджетів зараховуватиметься 70 % згаданого збору. Також до бюджетів цих міст у повному обсязі податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів.

Також здійснена децентралізація коштів державного бюджету на виконання окремих програм, що стосуються регіонів. При розрахунках показників видатків місцевих бюджетів на 2009 рік кошти на виконання програм, що раніше фінансувалися з державного бюджету, передбачаються у складі показників видатків місцевих бюджетів.

Підкомітетом пропонується узагальнити і доопрацювати подані пропозиції областей, асоціацій, народних депутатів України у строк до 30 вересня, оформити їх як Пропозиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування та за підписом Голови Комітету направити до Комітету з питань бюджету.

Особливо актуальним, вважає доповідач, є питання співпраці народних депутатів України – членів комітету з представниками обласних рад, з представниками Асоціації міст України та громад на чолі з М.Пітциком та В.Тихоновим - Президентом Української асоціації місцевих і регіональних влад. Запрошені та члени Комітету одноголосно підтримали рішення про подальшу спільну роботу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Уманський І.І., Карп Г.В., Яценюк А.С., Гусак Б.П., Смирнов О.М.. Козодой Л.К., Штишенко Л.А., Клепаков О.О., Дімонт М.З., Сухомлин М.О., Рев’юк А.М., Анікєєва О.О., Мателешка О.І., Ярошенко Р.В., Лукашина М.В., Красноступ Н.І.

Члени комітету заслухали пропозиції представників органів місцевого самоврядування та їхніх асоціацій, а саме:

I. 1. Проектом Закону не передбачено стимулювання органів місцевого самоврядування у нарощуванні доходів державного бюджету, за рахунок яких перераховується дотація вирівнювання місцевим бюджетам, тому статтю 41 проекту необхідно доповнити абзацом такого змісту:
        ‘‘Установити, що надходження доходів загального фонду державного бюджету у грошовій формі, за рахунок яких здійснюється перерахування дотацій вирівнювання,  на аналітичні рахунки, відкриті на ім’я управлінь Державного казначейства України в областях, понад річні розрахункові обсяги розподіляються між Державним бюджетом України та  відповідними місцевими бюджетами у таких пропорціях:

до державного бюджету – 50 відсотків;

до обласного бюджету – 12,5 відсотка;

до бюджетів міст обласного значення та бюджетів районів – 37,5 відсотка.

Зазначені надходження відображаються у звітності як додаткова дотація”.

2. Статтею 47  проекту Закону України   «Про Державний бюджет України на 2009 рік» передбачено надходження до спеціального фонду місцевих бюджетів податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 30% до обласних бюджетів та 70% до міських, селищних і сільських бюджетів. При визначенні розрахункових показників  спеціального фонду бюджету області на 2009 рік Міністерством фінансів України вказана норма Закону не врахована, а розподіл здійснено по зазначеному податку у розмірах, які діють у 2008 році, а саме:  30% - до обласних бюджетів та 70% - до бюджетів міст – обласних центрів у разі реєстрації транспортних засобів на території цих міст; 50% - до обласних бюджетів та 50% - міських, селищних і сільських бюджетів у разі реєстрації транспортних засобів на відповідній території.

В абзаці 3 пункту 1 статті 47 після слів «комунальної власності» вилучити наступний текст "(крім земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об’єкти, які підлягають приватизації, 10 відсотків від продажу яких зараховується до відповідних бюджетів місцевого самоврядування, а також земельних ділянок, які знаходяться на території Автономної Республіки Крим, кошти від продажу яких зараховуються у розмірі 35 відсотків - до бюджету Автономної Республіки Крим та 55 відсотків - до бюджетів місцевого самоврядування Автономної Республіки Крим)".

Крім того, з  врахуванням доручення Першого віце – прем’єр – міністра України від 01.08.2008 № 37237/1/1-08, виданого на виконання Указу Президента України “Про невідкладні заходи з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу” від 28.07.2008р., необхідно передбачити для бюджету міста Києва на 2009 рік стовідсоткове надходження податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, які будуть спрямовані на розвиток дорожньо-транспортної інфраструктури міста Києва, головного приймаючого міста Чемпіонат Європи.

Тому, необхідно абзац 2 пункту 2 статті 47 викласти в наступній редакції «Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, зареєстрованих у місті Києві, зараховується у розмірі 100 відсотків до доходів Київського міського бюджету».

3. Виключити  статтю 51 проекту Закону «Про Державний бюджет України на 2009 рік» – порушення статті 65 Закону України «Про місцеве самоврядування» в частині введення до закону про бюджет положення щодо розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів на вкладних (депозитних) рахунках в установах банків на підставі Порядку, визначеного Кабінетом Міністрів України.

4. Згідно зі статтею 70 проекту Закону України «Про Державний бюджет України на  2009 рік» у 2009 році продаж визначених Законом України "Про особливості приватизації об’єктів незавершеного будівництва" об’єктів незавершеного будівництва передбачається здійснювати на відкритих аукціонах разом із земельною ділянкою, на якій розташовано об’єкт незавершеного будівництва. Кошти від продажу цих об’єктів будуть спрямовуватися до Державного бюджету України в повному обсязі. Таким чином до місцевих бюджетів надходитимуть лише кошти від продажу земельної ділянки, на якій розташований об’єкт незавершеного будівництва, що перебуває в комунальній власності. Пропонується залишити зазначену статтю проекту Закону в редакції статті 76 Закону України «Про Державний бюджет України на  2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»

II. Одночасно при доопрацюванні проекту Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік” необхідно врахувати зміни до Бюджетного кодексу України, які викладені у законопроекті „Про внесення змін до Бюджетного кодексу України” (реєстр. № 2709 від 02.07.2008 р.), стосовно:

1. Передачі доходів з державного бюджету до місцевих бюджетів:

плати за ліцензії та сертифікати, державну реєстрацію;

частини податку на прибуток  (10 відсотків) підприємств (крім підприємств державної та комунальної власності) до бюджету розвитку спеціального фонду бюджету АРК, обласних бюджетів та м. Севастополь.

2. Збільшення доходів на виконання власних повноважень за рахунок:

включення 100 відсотків плати за землю до доходів, що не враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів;

надходження адміністративних штрафів;

введення податку на нерухомість.

3. Включення до видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, видатки на:

утримання позашкільної освіти;

фінансування  центрів  соціально-психологічної реабілітації дітей, центрів соціально-психологічної допомоги, соціального гуртожитку, соціального центру матері та дитини, центрів професійної, медичної та соціальної реабілітації осіб з обмеженими фізичними можливостями;

виплату грошової компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги.

III. Крім того слід зазначити, що в проекті бюджету на 2009 рік продовжується негативна практика недофінансування делегованих повноважень органів місцевого самоврядування, завищення доходної бази місцевих бюджетів та невиконання своїх зобов'язань з фінансування державних інвестиційних програм у сфері житлово-комунального господарства та регіонального розвитку, зокрема:

1.    Недофінансування делегованих повноважень відповідно до розрахунків в проекті складає 12,1 млрд. грн..

2.    Завищення дохідної бази лише по податку на прибуток з фізичних осіб складає 8 млрд. грн..

3.    Обсяг видатків за єдиним фінансовим нормативом, розрахований Міністерством фінансів України на 2009 рік на утримання органів місцевого самоврядування не забезпечить навіть потребу у видатках на заробітну плату працівників, зайнятих в апараті органів місцевого самоврядування. Це сталося в результаті того, що Міністерство фінансів України видатки на утримання органів самоврядування визначає на підставі чисельності, яка рекомендована органам місцевого самоврядування постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2000 № 890, а не виходячи з фактичної чисельності, яка затверджена органами місцевого самоврядування відповідно до закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Повноваження органів місцевого самоврядування щодо самостійного затвердження структури та штатної чисельності органів місцевого самоврядування підтверджено рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008.

4.    Необхідно передбачити субвенцію з державного бюджету на компенсацію втрат доходів бюджетів місцевого самоврядування на виконання власних повноважень внаслідок наданих законодавством податкових пільг (очікувані втрати місцевих бюджетів області від надання пільг зі сплати податку з власників транспортних засобів та плати за землю).

5.    Відповідно до ініціатив Президента України, Кабінету Міністрів України, органів центральної виконавчої влади протягом 2006-2007 років створені спеціальні заклади, які надають соціальні послуги окремим категоріям громадян, а зокрема соціально-вразливим дітям та молоді. Виходячи із виступу Прем’єр-міністра України дані видатки повинні включатись до видатків, що враховуються до обсягу міжбюджетних трансфертів. Проте,  в розрахунках Міністерства фінансів України до проекту бюджету на 2009 рік та згідно положень нинішньої редакції Бюджетного кодексу України видатків на утримання новостворених закладів, що надають соціальні послуги дітям та молоді не включено до видатків, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів місцевим бюджетам.

6.    Неврегульованим залишається питання фінансування позашкільної освіти. З метою збереження мережі цих закладів, є необхідність врахування таких витрат у складі видатків, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, через внесення відповідних змін до Бюджетного кодексу України.

7.    У такому ж порядку доцільним є вирішення питання щодо фінансування видатків на утримання місцевої пожежної охорони.

8.    На утримання установ охорони здоров’я додатково необхідно виділити кошти на захищені статті видатків (оплату комунальних послуг та енергоносіїв, придбання продуктів харчування та медикаментів). Не вистачає коштів на інші поточні видатки, на придбання медичного обладнання та проведення капітальних ремонтів.

9.    Розрахункові показники Мінфіну на 2009 рік на культуру і мистецтво забезпечують потребу галузі лише на  захищені статті  видатків. Не передбачено видатки на оснащення матеріально-технічної бази, придбання літератури для бібліотек, проведення ремонтів в закладах культури.

10. Статтею 90 Бюджетного кодексу України „Видатки, що здійснюються з бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів і враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів” не передбачені видатки на реформування і розвиток житлово-комунального господарства за рахунок коштів обласного бюджету. Враховуючи вищезгадане, видатки на забезпечення реалізації Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства, в тому числі на здешевлення залучених з цією метою кредитів, а також  реформування та розвиток  комунального господарства у сільській місцевості пропонується здійснювати з державного бюджету.

11. На фінансування з обласного бюджету передаються видатки на утримання державних професійно-технічних закладів без передачі об’єктів права державної власності у комунальну власність. Доведений розрахунковий обсяг видатків не забезпечить нормальну діяльність  професійно-технічних навчальних закладів, а також проведення робіт по капітальному ремонту усіх об’єктів, які знаходяться на їх балансі.

12. Не у повному обсязі до потреби враховані у проекті Закону субвенції на здійснення заходів щодо передачі житлового фонду та об'єктів соціально-культурної сфери Міністерства оборони України у комунальну власність.

13. Крім того, не передбачені видатки на заготівлю регіонального запасу зерна згідно з Законом України „Про зерно та ринок зерна в Україні”.

14. Не передбачені видатки субвенції на:

     стимулювання розвитку депресивних територій;

        будівництво  соціального та доступного житла;

       будівництво, реконструкцію та ремонт автомобільних доріг комунальної власності.

15. При розрахунках доходів І кошику місцевих бюджетів Міністерством фінансів України використовується коефіцієнт регіонального вирівнювання, який фактично перекладає значне збільшення доходів на адміністративно- територіальні одиниці області, які завдяки вжитим місцевими органами влади організаційним заходам в поточному році досягли найбільших темпів зростання доходів, тобто стимулює місцеві бюджети до протидії процесу нарощення власної дохідної бази. Пропонується при проведенні розрахунку обсягу доходів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, відмовитись від застосування коефіцієнту регіонального вирівнювання, як такого, що нівелює стимулювання і порушує дію статті 7 Бюджетного кодексу України щодо принципу справедливості і неупередженості.

16. В проекті Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік” не враховано вступ в дію Закону України „Про підвищення престижності шахтарської праці” в частині зменшення ставки оподаткування доходів фізичних осіб - шахтарів з 15 відсотків до 10 відсотків.

17. За Бюджетним кодексом України обласні бюджети не мають власних джерел надходжень доходів, а одержують лише відрахування від надходжень податків по адміністративно - територіальних одиницях регіону, тобто їх доходи зростають у темпах, що дорівнюють середнім темпам зростання доходів по області. Проте за розрахунками Міністерства фінансів України необґрунтовано збільшується розрахунковий обсяг доходів обласного бюджету та відповідно і зведеного бюджету області проти середнього зростання по містах і районах області. Це необґрунтовано збільшує розрахунковий обсяг доходів обласного бюджету та відповідно і зведеного бюджету області. Пропонується на виконання пунктів 1, 4 і 5 статті 7 Бюджетного кодексу України не збільшувати обласним бюджетам розрахункові обсяги доходів І кошику темпами вищими за середньообласні.

18. На виконання містом Києвом столичних функцій в 2009 році прогнозними показниками взагалі не передбачено коштів.

19. Для можливості забезпечення розвитку міста Києва та підготовки його до проведення фінальної частини чемпіонату Європи з футболу в 2012 році, необхідно при формуванні проекту Державного бюджету України на 2009 рік передбачити кошти цільових субвенцій з державного бюджету міському бюджету м. Києва у сумі  3689,2 млн. грн., в тому числі:

-  Субвенція на будівництво та розвиток мережі метрополітенів -1549,0 млн. грн.

- Субвенція на придбання рухомого складу наземного пасажирського транспорту - 522,4 млн. грн.

(Стенограма додається).

УХВАЛИЛИ:

1. Верховній Раді України відповідно до частини четвертої статті 154 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про Державний бюджет України на 2009 рік (реєстр.№3000 від 15.09.2008), внесений Кабінетом Міністрів України схвалити і прийняти його до розгляду.

2. Підтримати пропозиції народних депутатів України - членів Комітету, органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2009 рік (додаються).

3. Доручити Голові Комітету Омельченку О.О. спільно з секретаріатом Комітету узагальнити і доопрацювати вказані пропозиції та надіслати їх до Комітету з питань бюджету і Кабінету Міністрів України як Пропозиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2009 рік.

4. Призначити голову підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності, народного депутата України Павленка В.В. представником Комітету для участі у роботі Комітету Верховної Ради України з питань бюджету над проектом Закону України про Державний бюджет України на 2009 рік.

ГОЛОСУВАЛИ:За” - 7 народних депутатів України, “Проти” - 3 народних депутати України (В.Каськів, А.Матвієнко, Ю.Ключковський)

 

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги щодо призначення В.Савченка на вакантну посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету.

Доповідач повідомила, що на підставі статті 19 Закону України “Про державну службу” та згідно з “Порядком стажування в апараті Верховної Ради України” з 11 по 25 вересня 2008 року Володимир Олегович Савченко - помічник-консультант народного депутата України  О.Омельченка успішно пройшов стажування на вакантну посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

 

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, В.Савченко

В.Савченко ознайомив народних депутатів України зі своєю біографією та відповів на запитання.

 

 

УХВАЛИЛИ:

1. Погодити кандидатуру В.Савченка на вакантну посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

2.  Відповідно до частини першої статті 55 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» доручити Голові Комітету О.Омельченку звернутися з поданням до керівництва апарату Верховної Ради України з пропозицією призначити з 29 вересня 2008 р. Савченка В.О. на посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету, як такого, що успішно пройшов стажування на цій посаді шляхом переводу з раніше займаної посади.

ГОЛОСУВАЛИ:За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.

Голова Комітету О.Омельченко поінформував присутніх, що отримав доручення Голови Верховної  Ради України про розгляд Пропозицій Президента України В.А. Ющенка до Закону про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (р. №3085) та запропонував окремим голосуванням включити їх до порядку денного та розглянути на засіданні комітету.

УХВАЛИЛИ:

1.Погодитись з пропозицією Голови Комітету щодо включення до порядку денного засідання питання про розгляд Пропозицій Президента до Закону про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (р. №3085).

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 7 народних депутатів України, Проти” - 3 народних депутати України (В.Каськів, А.Матвієнко, Ю.Ключковський)

 

Рішення прийнято.

 

***

       СЛУХАЛИ:  інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар щодо пропозицій Президента України до Закону про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (р. №3085)

Коментуючи аргументи Глави держави щодо змісту пункту 1 частини другої статті 18 Закону України “Про Кабінет Міністрів України” (стаття 2 розділу I Закону, що розглядається), де Президент України усувається від вирішення Прем’єр-міністром України питань внесення подання до парламенту щодо звільнення Міністра закордонних справ та Міністра оборони України, вона зазначила, що Конституцією України не передбачено інституту погодження Президентом України подань щодо звільнення членів Кабінету Міністрів України, в т. ч. міністрів закордонних справ та оборони. Основний закон передбачає лише право Президента на внесення до парламенту відповідно до пункту 10 частини першої статті 106 Конституції України подання про призначення цих посадових осіб. Таким чином у цій частині пропозиції Президента України безпідставні.

Що стосується положень, які вилучаються із Закону України “Про Кабінет Міністрів України” і пов’язані з Радою національної безпеки і оборони України, то дана стаття практично дублювала норми Конституції України, а також була викладена не зовсім вдало, у чому вбачалося порушення Конституції України.

Перший заступник Голови Комітету висловила подив стилем викладення останнього абзацу пропозицій, де вжита така позаправова оцінка підтриманого Верховною Радою України Закону як “деструктивна спрямованість”, що є неприйнятною для серйозного юридичного документу, підписаного Главою держави.

Завершуючи виступ, О. Боднар вказала на беззаперечність того факту, що дані пропозиції не містять достатнього правового обгрунтування та запропонувала від імені Комітету рекомендувати Верховній Раді України повністю відхилити пропозиції Президента України до Закону про внесення до Закону України “Про Кабінет Міністрів України” (р.№3085) та прийняти його в цілому.

 В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Антонюк В.М.

Антонюк В.М. - завідувач відділу служби зв’язків з Верховною Радою України та Кабінетом Міністрів України Секретаріату Президента України передав прохання заступника Глави секретаріату Президента України М.Ставнійчук не розглядати даний законопроект без участі представників Секретаріату Президента України, а також звернув увагу на необхідність завчасного повідомлення Секретаріату Президента України про питання, які розглядатимуться на засіданні Комітету.

Пропозиція не знайшла підтримки, оскільки доручення щодо розгляду питання Комітетом було дано Головою Верховної Ради України 23.09.2008,  та прийнято Головою Комітету до виконання.

Голова Комітету зауважив, що комітетом були надіслані запрошення В.Шлапаку та М.Ставнійчук щодо розгляду даного питання на засіданні комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України за результатами повторного розгляду Закону про внесення змін до Закону України «Про Кабінет Міністрів України» (реєстр. №3085) повністю відхилити пропозиції Президента України до цього Закону та прийняти його в цілому.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання Першому заступнику Голови Комітету, народному депутату України О.Боднар.

ГОЛОСУВАЛИ:За” - 7 народних депутатів України, “Проти” - 3 народних депутати України (В.Каськів, А.Матвієнко, Ю.Ключковський).

Рішення прийнято.

 

 Голова Комітету                                                      О. ОМЕЛЬЧЕНКО

 

 

     Секретар Комітету                                                   С. ГОРДІЄНКО

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

 

24.09.2008 року

 

1. Про внесення змін до структури Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, створення підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності, затвердження його складу та предметів відання.

2.  Про відзначення у Верховній Раді України Міжнародного Дня демократії

3.  Про проект Закону про Державний бюджет України на 2009 рік (реєстр. №3000, КМУ, Тимошенко Ю.В.)

4. Про призначення В.Савченка на вакантну посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету.

       5. Про пропозиції Президента до Закону про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (реєстр. № 3085)

 

 

  

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“3 сесія 6 скликання ”

28 листопада 2013 10:56
28 листопада 2013 10:43
28 листопада 2013 10:40
27 листопада 2013 13:06
27 листопада 2013 12:03
27 листопада 2013 11:59
27 листопада 2013 11:58
27 листопада 2013 11:50
27 листопада 2013 11:44
27 листопада 2013 11:42